Inbjudan – resultatpresentation andra kvartalet

Volati publicerar sin delårsrapport för andra kvartalet 2020 fredagen den 17 juli 2020 kl. 07:45 och inbjuder till en presentation vid en webbsänd telefonkonferens samma dag kl. 15:00. Volatis vd Mårten Andersson och CFO Andreas Stenbäck kommer att presentera delårsrapporten samt svara på frågor. Presentationen hålls på svenska.

Tid: Fredag 17 juli 2020, kl. 15:00
Telefonnummer att ringa för att delta i telefonkonferensen: 08-566 427 04

Presentationen webbsänds
För webbsändning av telefonkonferensen – klicka här – eller gå in på www.volati.se och följ länken till presentationen. Presentationen och webbsändningen kommer att finnas tillgängliga på www.volati.se efter telefonkonferensen.

Andreas Stenbäck, CFO Volati AB, 070-889 09 60, andreas.stenback@volati.se

Org. nr.: 556555-4317

Volati är en svensk industrigrupp grundad 2003 som består av de fyra affärsområdena Handel, Konsument, Akademibokhandeln och Industri. Volati förvärvar främst bolag med beprövade affärsmodeller, ledande marknadspositioner och starka kassaflöden till rimliga värderingar och vidareutvecklar dessa med fokus på långsiktigt värdeskapande. Strategin är att bygga vidare på företagens identitet och entreprenörsanda och därtill addera ledarskap, kunskap, processer och finansiella resurser. Volati har verksamhet i 16 länder, över 2 000 anställda och en årlig omsättning om cirka 7 miljarder kronor. Volatis stamaktier och preferensaktier är noterade på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på www.volati.se.