Inbjudan till telefonkonferens i samband med Volati AB:s delårsrapport för det första kvartalet 2018

Volati avger sin delårsrapport för första kvartalet 2018 onsdagen den 9 maj 2018 kl 07:45 och inbjuder till en presentation vid en webbsänd telefonkonferens samma dag kl 09.00. Volatis VD Mårten Andersson och CFO Mattias Björk kommer att presentera delårsrapporten samt svara på frågor. Presentationen hålls på svenska.

Tid: Onsdag 9 maj, kl 9.00

Telefonnummer att ringa för att delta i telefonkonferensen: 08-5664 2665

Försäkra dig om att du är uppkopplad till telefonkonferensen genom att ringa in, och registrera dig för att kunna ställa frågor, några minuter innan konferensen börjar.

Presentationen webbsänds:

För webbsändning av telefonkonferensen – klicka här– eller gå in på www.volati.se och följ länken till presentationen.

Presentationen och webbsändningen kommer att finnas tillgängliga på www.volati.se efter telefonkonferensen.

Tel: 08-21 68 40, e-post: info@volati.se, Org nr 556555-4317

Volati är en svensk industrigrupp, grundad 2003 som består av de fyra affärsområdena Handel, Konsument, Akademibokhandeln och Industri. Volati förvärvar främst bolag med beprövade affärsmodeller, ledande marknadspositioner och starka kassaflöden till rimliga värderingar och vidareutvecklar dessa med fokus på långsiktigt värdeskapande. Strategin är att bygga vidare på företagens identitet och entreprenörsanda och därtill addera ledarskap, kunskap, processer och finansiella resurser. Volati har verksamhet i 16 länder med totalt cirka 1 900 anställda och en årlig omsättning om cirka 5,6 miljarder kronor. Volatis stamaktier och preferensaktier är noterade på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på www.volati.se