Ökat antal aktier och röster i Volati AB (publ)

Ökat antal aktier och röster i Volati AB (publ)

Per den 30 december 2016 uppgår det totala antalet aktier och röster i Volati AB (publ) (”Volati”) till 82 010 345 aktier och 80 566 948,4 röster. Det totala antalet aktier består av 80 406 571 stamaktier, berättigade till en (1) röst per stamaktie, och 1 603 774 preferensaktier, berättigade till en tiondels (1/10) röst per preferensaktie.

Antalet aktier och röster har ökat till följd av den nyemission om 1 896 551 stamaktier som Volati genomfört i december med anledning av utnyttjandet av den övertilldelningsoption som Volati lämnade för att täcka övertilldelningen av stamaktier i samband med upptagandet till handel av Volatis stamaktier och preferensaktier på Nasdaq Stockholm. Nyemissionen innebär att antalet aktier och röster har ökat med 1 896 551 aktier och röster och att aktiekapitalet har ökat med 237 068,875 kronor från 10 014 224,25 till 10 251 293,125 kronor.

Mårten Andersson, VD Volati AB, 072-735 42 84, marten.andersson@volati.se

Mattias Björk, CFO Volati AB, 070-610 80 89, mattias.bjork@volati.se

Tel: 08-21 68 40, e-post: info@volati.se, org nr 556555-4317

Denna information är sådan information som Volati AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 30 december 2016 klockan 15.00 CET.

Engelbrektsplan, 114 34 Stockholm, Tel: 08-21 68 40

Volati är en svensk industrigrupp, grundad 2003, bestående av ett 40-tal rörelsedrivande bolag fördelat på 13 affärsenheter organiserade i de tre affärsområdena Handel, Konsument och Industri. Volati förvärvar främst bolag med beprövade affärsmodeller, ledande marknadspositioner och starka kassaflöden till rimliga värderingar och vidareutvecklar dessa med fokus på långsiktigt värdeskapande. Strategin är att bygga vidare på företagens identitet och entreprenörsanda och därtill addera ledarskap, kunskap, processer och finansiella resurser. Volati har verksamhet i 15 länder med totalt cirka 1 300 anställda och en årlig omsättning om cirka 3 miljarder kronor. Volatis stamaktier och preferensaktier är noterade på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på www.volati.se