Din Bil förvärvar Svenska Bils plåt- och lackverksamhet i Slagsta

Tack vare en stadigt ökande volymtillväxt kommer Din Bil att förvärva Svenska Bils plåt- och lackanläggning i Slagsta strax söder om Stockholm.

Plåt och lackservice kommer därmed att erbjudas till samtliga varumärken som representeras av Din Bil-gruppen.
I och med köpet av Svenska Bils välskötta plåt- och lackverksamhet, kan vi minska ledtiderna och på så vis öka kundnöjdheten. Det är en investering som kommer att gynna både våra kunder och oss, säger John Winell, VD för Din Bil-gruppen.

Din Bil Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG och representerar varumärkena Volkswagen, Skoda, Audi, SEAT och Porsche på de svenska storstadsmarknaderna. Företaget har 36 försäljningsställen och cirka 1 400 anställda. Försäljningen uppgår till cirka 40 000 bilar per år och omsättningen är cirka 8 miljarder kronor per år.

Är du journalist och önskar ytterligare information? Kontakta då Marcus Thomasfolk, Informationschef, 08-553 867 97 eller 070-35 896 57, marcus.thomasfolk@volkswagen.se eller John Winell, VD Din Bil-gruppen, tel 08-503 330 01, john.winell@dinbil.se

Volkswagen Group Sverige AB är Sveriges största bilimportör och marknadsför bilar av märkena Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT och Porsche. Under 2010 sålde Volkswagen Group Sverige AB och dess märken totalt 68 000 personbilar och hade därmed en marknadsandel på 23,3 procent av den svenska personbilsmarknaden. Dessutom sålde man 11 000 lätta transportbilar vilket är 28,7 procent av transportbilsmarknaden. Volkswagen Group Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Europas största biltillverkare Volkswagen AG, som sålde 7,1 miljoner bilar på världsmarknaderna under 2010.