Scirocco R-Cup: Viktig helg för Ola Nilsson på Oschersleben

Ola Nilsson och Volkswagen Scirocco R-Cup återvänder till Tyskland för säsongens 8:e och 9:e deltävling. Sluttampen närmar sig i mästerskapet och kommande helg med två race på Oschersleben innebär att det finns många poäng att köra om.

Ola Nilsson som framgångsrikt tävlar i världens miljövänligaste racingserie, Volkswagen Scirocco R-Cup, kommer till helgen på Oschersleben med två segrar på de tre senaste racen, och är med andra ord i god form. I helgen väntar två race, där de åtta främsta från första racet vänds för startordningen till race två.

– Jag kommer att försöka köra taktiskt i helgen om läget för detta ges, men självklart gäller det att vara med långt upp i båda racen, säger Ola.

Helgens legender och gästförare som Volkswagen bjuder in för att krydda serien ytterligare är bland andra förre detta DTM-föraren Daniel la Rosa som framgångsrikt gästade serien på Hockenheim förra året.

Ola ligger för närvarande tvåa i mästerskapet. Leder gör polacken Mateusz Lisowski, 41 poäng framför Ola. På tredje plats hittar vi britten Daniel Lloyd. Alla möjligheter att fortsätta klättringen uppåt finns då det återstår tre race och 180 poäng att köra om.

I helgen körs ett race på lördagen klockan 16.30 och ett på söndagen klockan 16.10. Race går att följa på www.volkswagen-motorsport.com/livestream

Är du journalist och önskar ytterligare information? Kontakta då Marcus Thomasfolk, Informationschef, 08-553 867 97 eller 070-35 896 57, marcus.thomasfolk@volkswagen.se eller Johan Nilsson, Presschef ONE, 0708-284425 eller johan@on-e.se

År 2010 levererade Volkswagen 4 500 000 personbilar till kunder i över 150 länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000 personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna Polo, Golf, New Beetle, Tiguan, Touran, Jetta, Passat, Passat CC, Eos, Scirocco, Sharan och i lyxbilssegmentet, Touareg och Phaeton.