Volkswagen Försäkring når nya kunder genom STCC

I januari blev If ny försäkringspartner till Volkswagen-koncernens märken på den svenska marknaden. Nu bygger man vidare på sitt partnerskap genom att bli en del av den biogasdrivna STCC-satsning som Volkswagen är med och driver.

I år är andra säsongen som Team Biogas tävlar i STCC, det svenska mästerskapet för standardbilar. Den biogasdrivna satsningen drivs av energiföretaget E.ON och Volkswagen gemensamt och har rönt mycket stort intresse såväl i som utanför motorsportkretsar. Teamet är först i världen att tävla i ett racingmästerskap med klimatsmart biogas i tanken. Nu kan även försäkringsbolaget If knytas till satsningen. If blev i januari ny försäkringspartner till Volkswagen-koncernens samtliga märken på den svenska marknaden. I fallet Volkswagen marknadsför man sin försäkringsprodukt under varumärket Volkswagen Försäkring. - Vi ser STCC som ett bra sätt att nå ut till attraktiva kundgrupper tillsammans med vår partner Volkswagen. Genom att på olika sätt länka vårt försäkringserbjudande till den mycket spännande och innovativa STCC-satsningen tror och hoppas vi på att ytterligare öka andelen sålda försäkringar till Volkswagens kunder, säger Daniel Karlsson, ansvarig för Volkswagen Försäkring hos If. - If:s medverkan är klart viktig för oss. Vi strävar efter ett bra och tydligt samarbete där deras produkt marknadsförs under vårt varumärke. Genom att de nu även är med som partner i STCC-satsningen så stärks det samarbetet ytterligare, säger Sten Forsberg, chef för Volkswagen i Sverige.