Volkswagen fortsätter hjälpa Bris att nå ut

Volkswagen stöttar Bris med fem Passat Variant TDI 140 BlueMotion Technology. Miljöbilarna kommer hjälpa organisationen i arbetet med att stötta barn som far illa i Sverige.

Bris, Barnens rätt i samhället, har samarbetat med Volkswagen sedan 2010. I år stöttar Volkswagen den ideella organisationen med nya bilar. Den här gången är det fem stycken miljöklassade Passat Variant TDI 140 BlueMotion Technology.
– Volkswagen har ett genuint engagemang som känns rätt för oss, och som går hand i hand med vårt sätt att arbeta, och därför fortsätter vi samarbetet, säger Kattis Ahlström, generalsekreterare på Bris, som hämtade bilarna från Volkswagen i Akalla den 23 oktober.

De fem dieseldrivna bilarna kommer att användas med bas i Bris fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping och Umeå. Organisationen är helt beroende av ideellt arbete och bidrag, och att köra bränsleeffektiva bilar är viktigt för dem både ekonomiskt och ur miljösynpunkt.
– Vi har tillsammans med Bris valt en säker och rymlig miljöbil som kommer att passa dem i deras arbete. Den låga bränsleförbrukningen som Passat Variant TDI 140 BlueMotion Technology har går hand i hand med Bris riktlinjer, säger Andreas Fällmar, försäljningschef Volkswagen Sverige.

I över 40 år har Bris arbetat med att stödja utsatta barn och ungdomar och stärka deras rättigheter. Arbetet sker med FN:s konvention om barnets rättigheter som riktmärke. För att nå ut med information besöker Bris ombud regelbundet skolor, företag och myndigheter och behöver därför smidiga transportlösningar.
– Det är viktigt för Volkswagen att vara ansvarstagande och det känns rätt att bistå Bris i deras viktiga arbete. Vi är övertygade om att Bris ombud kommer att resa säkert och bekvämt i Passat och vi hoppas att bilarna kommer vara till stor nytta, säger Andreas Fällmar.

– Det är fantastiska bilar som kommer att hjälpa oss med transport i vårt dagliga arbete. Vi är glada och stolta över att Volkswagen hjälper oss med så fina bilar, säger Kattis Ahlström.

År 2011 levererade Volkswagen 5 100 000 personbilar till kunder i över 150 länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000 personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, Golf, Golf Cabriolet, Beetle, Tiguan, Touran, Jetta, Passat, Passat Alltrack, CC, Eos, Scirocco, Sharan, Caddy Life, Multivan, Touareg och Phaeton.

– Volkswagen har ett genuint engagemang som känns rätt för oss, och som går hand i hand med vårt sätt att arbeta, och därför fortsätter vi samarbetet.
Kattis Ahlström