Volkswagen Riders Tour med Rolf-Göran och Angelica

Volkswagens och Svenska Ridsportförbundets uppskattade inspirationskvällar, Riders Tour, är tillbaka – med världsstjärnorna Rolf-Göran Bengtsson och Angelica Augustsson.

För fjärde året i rad drar Volkswagen och Svenska Ridsportförbundet ut på turné tillsammans. Riders Tour arrangeras hos fyra Volkswagen-återförsäljare och bjuder på en inspirerande kväll fylld med ridsport.

G
ästerna kommer på nära håll att få umgås med antingen Rolf-Göran Bengtsson eller Angelica Bengtsson, som intervjuas av Maria Gretzer respektive Lisen Bratt Fredricson.

Alla ridsportintresserade är välkomna! Anmälan sker på hemsidan: www.vwriderstour.se

Turnéplan 2014

Datum          Volkswagen-återförsäljare         Medverkande
8 april Olofsson Bil i Haninge Rolf-Göran Bengtsson & Maria Gretzer
9 april Engströms Bil i Linköping Rolf-Göran Bengtsson & Maria Gretzer
28 april Volkswagen Malmö Angelica Augustsson & Lisen Bratt Fredricson
13 maj Bilmetro i Gävle Angelica Augustsson & Lisen Bratt Fredricson

Volkswagen är sponsor till Svenska Ridsportförbundet sedan år 2010.

Är du journalist och önskar ytterligare information? Kontakta då Marcus Thomasfolk, Informationschef Volkswagen Sverige, 08-553 867 97 eller 070-35 896 57, marcus.thomasfolk@volkswagen.se, eller Caroline Lundström, projektledare Volkswagen Riders Tour, 070-978 49 01, caroline@lundstromdesign.se

År 2013 levererade Volkswagen 5 930 000 personbilar till kunder i över 150 länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000 personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, Golf, Golf Sportscombi, Golf Cabriolet, Beetle, Beetle Cabriolet, Tiguan, Touran, Jetta, Passat, Passat Variant, Passat Alltrack, CC, Scirocco, Sharan, Caddy Life, Multivan, Touareg och Phaeton.