Volkswagen startar mobil verkstad i fjällen

Med start vecka 7 kommer Volkswagen att cirkulera i fjällvärlden med en rullande bilverkstad – Volkswagen Fjällservice. Där kan vinterbilister som rattar en Volkswagen få snabb hjälp på plats av specialutbildad personal.

Volkswagen Fjällservice är ett samarbete mellan Volkswagen Personbilar och återförsäljaren AB Berner & Co. Satsningen är den första i sitt slag i Europa.
– Vi lyfter kundtryggheten till en helt ny nivå genom att ta med en auktoriserad märkesverkstad dit våra kunder reser på vintersemester, säger Anders Halldin, servicekoordinator på Volkswagen Personbilar.

Volkswagen Fjällservice patrullerar mellan skidorterna Åre, Vemdalen, Funäsdalen och Tänndalen under hela vintersportsäsongen.
– Fjällservice-bussen är utrustad med verktyg, reservdelar och tillbehör så att våra tekniker kan fixa många vinter- och köldrelaterade problem direkt, säger Göran Efraimson, servicemarknadssamordnare på Berners.

Fjällresenärer med bilbekymmer kan ringa 020-57 57 00 för att få hjälp med sina service- och garantiärenden.

År 2010 levererade Volkswagen 4 500 000 personbilar till kunder i över 150 länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000 personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna Polo, Golf, New Beetle, Tiguan, Touran, Jetta, Passat, Passat CC, Eos, Scirocco, Sharan och i lyxbilssegmentet, Touareg och Phaeton.