Premiär för nya VW Transporter Baseline

- slitstark klassiker för krävande kunder. Nu finns den populära ekonomimodellen VW Transporter Baseline åter i Volkswagen Transportbilars modellprogram och erbjuds i versionerna Skåp och Pick-up. Transporter Baseline vänder sig till företagare som har ett begränsat transportbehov men som värdesätter hög säkerhet, komfort och totalekonomi.

Båda modellerna Skåp och Pick-up har Volkswagens beprövade 1,9 l turbo-dieselmotor (TDI) på 85 hk. Det korta axelavståndet (3.000 mm) ger en lättmanövrerad bil för smidig körning i stadstrafik. Transporter Baseline togs ursprungligen fram som jubileumsmodell på fjärde generationen Transporter till Volkswagen Transportbilars 50-årsjubileum 1998. Den lanserades i versionerna Skåp och Pick-up och blev snabbt populär. Två år senare kom den även som Pick-up med Dubbelhytt. Transporter Baseline erbjöds till den svenska marknaden fram till hösten 2003. Många kunder har saknat en ekonomimodell i Volkswagen Transportbilars sortiment och för att tillgodose deras önskemål introduceras nu Transporter Baseline på den femte generationen Transporter. Transporter Baseline Skåp kommer att kosta 174.500 kr, exkl moms och 179.600 kr, exkl moms för Pick-up modellen. Skåpet har sänkt lastförmåga till 650 kg och Pick-up:en lastar 1.000 kg. Säkerheten är hög med bl a airbag förare, skivbromsar, ABS/EDS, ASR och MSR. Luftkonditionering erbjuds som tillvalsutrustning. Likväl som det ordinarie Transporterprogrammet omfattas Transporter Baseline av marknadens starkaste garantipaket med bl a 3 års garanti, Mobilitets-Garanti, MaxiMil och 12 års rostskyddsgaranti. Den femte generationen Volkswagen Transporter fick sitt genombrott under 2004 med totalt 3.765 sålda Transporterbilar. Med Transporter Baseline i programmet hoppas Volkswagen Transportbilar stärka sin försäljning ytterligare. För ytterligare information vänligen kontakta: Stefan Nygren Produkt & PR Volkswagen Transportbilar Svenska Volkswagen AB 151 88 Södertälje Tel:+46-8-553 865 50 Mob: +46-70-568 65 50 Fax: +46-8-553 869 33 Mail: stefan.nygren@volkswagen.se