Inbjudan till Volvo Cars kapitalmarknadsdag 2024

Den 5 september 2024 kl. 10:00 (CEST) håller Volvo Cars sin kapitalmarknadsdag på nyöppnade World of Volvo i Göteborg.

Kapitalmarknadsdagen ger institutionella investerare, finansiella analytiker och affärsmedia möjligheten att få en uppdatering av Volvo Cars företags- och produktstrategi och resan mot att uppnå våra finansiella ambitioner. Det kommer även finnas möjlighet att ställa frågor. Talarna inkluderar vår koncernchef och VD Jim Rowan, koncernledningen och andra företagsrepresentanter.

Under dagen kan deltagarna förvänta sig presentationer om företagets produkter och teknik, globala närvaro, kommersiella strategi och varumärkesstrategi samt finansiell information och investeringar. Vår målsättning är också att ge en glimt av Volvo Cars framtida ambitioner.

Kapitalmarknadsdagen kommer att vara ett fysiskt event i Göteborg med presentationer som börjar kl. 10:00 (CEST) och avslutas senast kl. 14:30 (CEST), följt av mingel. Mer information och en fullständig agenda kommer att skickas ut till bekräftade deltagare.

Inspelningar av presentationerna och tillhörande bilder kommer att finnas tillgängliga på Volvo Cars webbplats för investerare den 6 september. Kapitalmarknadsdagen kommer inte att sändas live.

Anmäl intresse

Om du vill delta, vänligen anmäl ditt intresse på följande länk senast den 12 juli på investors.volvocars.com/sv/nyheter-och-kalender/kapitalmarknadsdag

Observera att detta inte är en formell registrering. En anmälningslänk kommer att skickas till de deltagare som vi kan erbjuda en plats. Antalet deltagare är begränsat och institutionella investerare, finansiella analytiker och affärsmedia prioriteras.

”For life. Att ge människor frihet att färdas på ett personligt, hållbart och säkert sätt.” Detta mål återspeglas i Volvo Cars ambition att enbart tillverka elbilar 2030 och i dess engagemang för en pågående minskning av sitt koldioxidavtryck, med ambitionen att nå nettonollutsläpp av växthusgaser år 2040