Volvo On Demand fyller på med fler elbilar för delning

Report this content

Nu utökar Volvo On Demand sin flotta med helt eldrivna Volvo C40 Recharge i Stockholm, Göteborg och Malmö. Bilarna kommer lägligt till en av de mest bokade perioderna på året och finns tillgängliga från 85 kr per timme.

Intresset för elbilar är stort och julhelgerna är en av de mest efterfrågade tiderna på året för tillgång till bil. Volvo On Demand fyller nu på sin flotta med Volvo C40 Recharge och kan erbjuda fler kunder tillgång till bil.

“Vi är glada över att kunna fylla på vår bilflotta och fortsätta växa i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi ser ett stort intresse för bokning av elbilar och vi erbjuder idag Volvo XC40 Recharge samt Polestar 2, och nu även Volvo C40 Recharge” säger Erik Jivmark, VD på Volvo Car Mobility som driver bildelningstjänsten Volvo On Demand.

Läs mer om Volvo On Demand här.

Johan Sahlin – Kommunikationschef
+ 46 76 118 32 32
press@m.co

Om Volvo Car Mobility
Volvo Car Mobility är ett mobilitetsteknikföretag som tillhandahåller den smarta mobilitetstjänsten Volvo On Demand. Tjänsten ger användare flexibel tillgång till Volvobilar och är mycket uppskattad av användarna, med 4,8 av 5 i betyg i App Store. Med hjälp av kraften i sin AI-stödda mobilitetsplattform är Volvo Car Mobility en del i formandet av hållbara städer genom att minska antalet privatägda bilar och göra det möjligt för fler att röra sig fritt och hållbart.

Volvo Car Mobility är ett helägt dotterbolag till Volvo Car Group och en långsiktig strategisk investering för att nå en bredare kundbas och möta nya konsumentpreferenser. Volvo Car Mobility har cirka 200 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och företaget har lokala kontor i Göteborg och Malmö. Volvo On Demand finns i App Store och Google Play.

Taggar: