Interaktivt syrum på webben ger ökad kunskap om sömnad

Interaktivt syrum på webben ger ökad kunskap om sömnad Husqvarna Viking, del av VSM Group, har öppnat ett interaktivt syrum på webben. Där kan man med hjälp av företagets sömnadsstudio i Huskvarna lära sig olika sömnadstekniker steg för steg. Syrummet finns än så länge i en svensk och i en engelsk version, och kommer att lanseras i ytterligare språkversioner. - Jag och mina medarbetare får dagligen massor av frågor om hur man syr olika saker. Syrummet är ett sätt att dela med oss av den kunskap vi har samlat på oss under årens lopp och att visa hur man på ett enkelt sätt syr detaljer snabbt och professionellt på maskin, säger Astrid Engstrand- Holmer, PR- och marknadsföringsansvarig hos VSM Groups svenska dotterbolag VSM Sverige. Syrummet har öppet dygnet runt. Som besökare kan man till exempel lära sig hur man syr blixtlås, halsringning, rynkor och volanger, ärmar och manschetter och fickor. När besökaren klickar på den teknik man vill veta mer om visas lättfattliga instruktioner och bildspel. Det går också att se svaren på de vanligaste frågorna om sömnad. Rummet uppdateras kontinuerligt med nya sömnadstekniker. - Det är enklare att lära sig när man får se hur man ska göra, än att få en teknik beskriven för sig över telefon. Syrummet ska även fungera som inspirationskälla för alla som har en symaskin, säger Astrid Engstrand- Holmer. VSM Group har även utvecklat tekniker och tillbehör för att göra det ännu enklare att sy med dagens symaskiner. Syrummet finns på http://www.sy.husqvarna.se/index_centrera.htm VSM Sverige 561 84 Huskvarna Tel: 036-14 60 00 (växel) KONTAKTPERSONER Stefan Sandberg Vd Mobil: 070-664 70 03 Tel: 036-14 70 03 Astrid Engstrand-Holmer Marknadschef Mobil: 070-514 65 72 Tel: 036-14 65 72 Bilder för fri publicering kan laddas ned från www.vsmgroup.com Där finns också övrig pressinformation. VSM Group AB, tidigare Viking Sewing Machines AB, utvecklar, producerar, marknadsför och säljer hemsymaskiner och tillbehör som ger konsumenterna världen över möjlighet att uppleva glädjen med kreativ sömnad; med sina globala varumärken Husqvarna Viking och Pfaff är företaget en av världens ledande aktörer i branschen. Årligen säljs cirka 600 000 symaskiner motsvarande en omsättning på drygt 2,8 miljarder SEK. Koncernen har drygt 2 200 anställda varav 550 i Sverige. Företaget är certifierat enligt de internationella kvalitets- och miljöledningssystemen ISO 9001 och ISO 14001. Läs gärna mer på www.vsmgroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/06/20031003BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/06/20031003BIT00280/wkr0002.pdf