Ökad vinst för VSM Group trots minskad omsättning

Ökad vinst för VSM Group trots minskad omsättning · Nettoomsättningen för första halvåret 2004 minskade med 8 procent till 978 MSEK (1 062 MSEK). Uttryckt i fast växelkurs minskade omsättningen med 2 procent. · Rörelseresultatet före goodwillavskrivningar (EBITA) ökade samtidigt med 21 procent till 87 MSEK (72 MSEK). · Efterfrågan på eftermarknadsprodukter för kreativ sömnad, både programvaror och tillbehör, ökade. · Periodens resultat ökade med 28 MSEK till 34 MSEK (6 MSEK). Resultatet per aktie för första halvåret ökade till 10,94 SEK (2,06 SEK). VSM Group AB 561 84 Huskvarna Tel: 036-14 60 00 (växel) KONTAKTPERSONER Svante Runnquist Vd Tel: 036-14 66 82 Gunnar Vidén Ekonomichef Tel: 036-14 72 47 Bilder för fri publicering kan laddas ned från vårt pressrum på www.vsmgroup.com Där finns också övrig pressinformation. VSM Group AB utvecklar, producerar, marknadsför och säljer hemsymaskiner och tillbehör som ger konsumenterna världen över möjlighet att uppleva glädjen med kreativ sömnad. Med sina globala varumärken Husqvarna Viking och Pfaff är företaget en av världens ledande aktörer i branschen. Årligen säljs cirka 600 000 symaskiner motsvarande en omsättning på drygt 2,4 miljarder SEK. Koncernen har drygt 2 200 anställda varav 570 i Sverige. Företaget är certifierat enligt de internationella kvalitets- och miljöledningssystemen ISO 9001 och ISO 14001. Läs gärna mer på www.vsmgroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/06/20040806BIT20030/wkr0001.pdf Hela rapporten