VSM Group AB förvärvar amerikanskt företag

Företaget Cactus Punch Inc. är ledande inom avancerat maskinbroderi. Förvärvet är ett led i VSM Groups strategi att förstärka utvecklingen av broderisegmentet. Företaget blir en egen legal enhet och får namnet VSM Designs Inc.

Den svenska symaskinstillverkaren VSM Groups mest avancerade symaskiner kan, förutom att sy, också brodera automatiskt. Symaskinerna är avsedda för hemmabruk och företagets kreativa kunder kräver ständigt nya broderier. Förvärvet av Cactus Punch ökar företagets möjligheter att uppfylla kundernas önskemål, och företagets förutsättningar, att globalt konkurrera inom broderibranschen, ökar. Cactus Punch grundades av Bill och Lindee Goodall och har sitt kontor i Tucson, Arizona. Båda grundarna kommer att fortsätta som anställda inom företaget. ”Lindee är välkänd inom sömnadsbranschen i USA som en kreativ talang med stora kunskaper i digitalisering”, säger Hans-Peter Hindrikson, Business Area Manager, After Sales och ordförande i det nya företaget. ”Företaget som blir en legal enhet och får namnet VSM Designs Inc. hade under 2004 en omsättning på 1,4 Mill $. Vi ser en klar potential att öka denna siffra under de närmast kommande åren”, fortsätter Hans-Peter Hindrikson. VSM Group AB 561 84 Huskvarna Tel: 036-14 60 00 (växel) KONTAKTPERSON Hans-Peter Hindriksson Business Area Manager, After Sales 036-14 73 70 070-699 37 00 Bilder för fri publicering kan laddas ned från vårt pressrum på www.vsmgroup.com. Där finns också övrig pressinformation.