Ny aktör på postmarknaden!

Report this content

VTD, Västsvensk Tidningsdistribution, har slutit ett ramavtal med Göteborgs stad med kranskommuner gällande postförsändelser. När ramavtalet träder i kraft den 1 juni har det skapats en ny aktör och ett starkt alternativ på postmarknaden med unika leveransmöjligheter.

VTD, Västsvensk Tidningsdistribution, har slutit ett ramavtal med Göteborgs stad med kranskommuner* gällande postförsändelser. Uppdraget** omfattar framförallt B-post, paket, tidningar och direktreklam som produceras och distribueras för kommunala förvaltningar och bolag till hushållen. – Det här uppdraget stärker och utvecklar vårt företag för framtiden och skapar en bas för utveckling av dagdistribution. För våra nuvarande anställda innebär detta att vi sannolikt kommer att kunna erbjuda många utökade tjänster, kommenterar Per Eld, vd för VTD. VTD:s ramavtal med Göteborgs Stad innebär ett naturligt nytt steg för VTD:s verksamhet men också att det har skapats en ny aktör och ett starkt alternativ på postmarknaden med unika leveransmöjligheter. Varje år delar VTD:s 3 000 anställda distributörer ut 160 miljoner tidningar och andra försändelser runt om i Västsverige och till det kommer nu postförsändelser inom Göteborgs stad med kranskommuner. I den del av uppgörelsen som omfattar post- och företagspaket, är VTD helt ensamma som avtalspart och är generellt ett mycket prisvärt och starkt ekonomiskt alternativ inom övriga distributionstjänster. – Vi är på varje gata, vid varje brevlåda 355 dagar om året, något vi är ensamma om som distributionsföretag i Västsverige, säger Per Eld. Då uppdraget är reglerat i ett ramavtal går det inte att i förväg värdera uppdragets exakta volym, men uppskattningsvis kommer uppdraget omfatta miljontals försändelser per år. Det totala uppdraget omfattar cirka 15 miljoner kronor, och VTD är en av tre antagna leverantörer tillsammans med Posten och Bring. Ramavtalet börjar gälla den 1 juni 2010. * Följande kommuner/organisationer ingår i ramavtalet: Ale kommun, Kungsbacka kommun, Kungälvs kommun, Lerums kommun, Mölndals Stad, Partille kommun, Öckerö kommun, Tjörns kommun samt Göteborgs Kyrkoförvaltning. ** Det är Göteborg Stads Upphandlings AB som genomfört upphandlingen.

Taggar: