Bättre ankomsttid för dig som väljer Nattåget till Umeå

Från den 10e december ändras tidtabellen för Nattåget Norrland. Tåget som har avgångstid 21.55 från Stockholm Central ankommer då till Umeå 07.12, en eftertraktad ankomsttid för den som vill vara i tid till första mötet eller för en heldag på orten.

- Under det senaste året har vi sett att allt fler väljer tåget när man reser i tjänsten. Många vill göra ett aktivt val för att sänka sitt klimatavtryck och allt fler företag ställer krav på hållbart resande i sin resepolicy, säger Dag Lokrantz-Bernitz, VD på Vy Tåg.

- Umeå är en stad dit många väljer att ta tåget och därför har vi valt att justerat ankomsttiden och anpassa denna för den som vill komma i tid till sitt första möte eller för en heldag på orten, berättar Dag Lokrantz-Bernitz.

Vy har sedan tidigare gjort flera förbättringar för att möta behovet hos de som väljer att ta tåget i tjänsten. Nattåget Norrland har idag gratis WiFi i alla sovvagnskupéer, färskproducerad mat i restaurang och bistro samt erbjuder möjligheten att starta konferensen ombord på tåget. För den som reser i förstaklass finns även möjlighet att välja frukost på ett närliggande hotell utan extra kostnad.

Nattåget Norrland trafikerar sträckan mellan Stockholm – Umeå/Luleå/Narvik med två avgångar dagligen i vardera riktningen.

För mer information:

Marie Torneus