Billigare resor för pensionärer

Nu inför Vy Tåg pensionärsrabatt på resor med Nattåget Norrland och Norrtåg.

– Vi vet att det här har varit efterlängtat hos våra resenärer i Norrland, och det känns bra att det nu är på plats, säger Stefan Linder, Vy Tågs affärschef för Nattåget Norrland.

Pensionärsrabatten är 25 procent på sittplatser och 15 procent på sov- och liggplatser. Rabatten gäller på ordinarie priser. För att få ta del av rabatten ska resenären vara 65 år eller äldre och kunna visa giltig id-handling. Pensionärer under 65 år behöver pensionärsintyg från Pensionsmyndigheten eller ett giltigt intyg om sjuk-, aktivitets- eller handikappersättning från Försäkringskassan.

– Pensionärer är en viktig målgrupp för oss. Det känns väldigt roligt att lansera en fast rabatt till en så resvan och köpstark kundgrupp. Förhoppningsvis lockar den nya pensionärsrabatten till att ännu fler väljer tåget som resesätt.

Vilka fler nyheter kan vi vänta från Vy?

– Vi arbetar aktivt för att utveckla både bokningssystemet på vy.se och vårt biljettutbud. I dagsläget finns exempelvis inte ombokningsbara biljetter i systemet, men vi har hög prioritet på den frågan, säger Stefan Linder.

Ombokningsbara biljetter, och andra biljettprodukter som är exklusiva för Nattåget Norrland, kommer enbart att säljas på vy.se.

Stefan Linder, affärschef för Vy Nattåget Norrland

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder kronor och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss, samt mobilitet och turism. Vy satsar hela tiden på att utveckla lösningar för bättre kundupplevelser, enklare sätt att resa från dörr till dörr och att göra det kollektiva och hållbara resandet ännu mer självklart alternativ.

Pensionärer är en viktig målgrupp för oss.
Stefan Linder, Vy Tågs affärschef för Nattåget Norrland