Nu kan du boka sommarens resa med Norrtåg

Norrtåg har släppt biljetterna för sommarens avgångar och i samband med detta lanseras Norrtågs egna tågsemesterkort. Två veckor av obegränsat resande för endast 499 kr.

På grund av Trafikverkets sena planering av banarbeten har Norrtåg under de senaste veckorna släppt biljetter med väldigt kort framförhållning. Under veckan som gått har avgångar släppts löpande och nu kan den som vill resa med Norrtåg i sommar gå in och boka sin resa.

- Vi har haft en utmanande situation där Trafikverkets sena planering gjort att vi inte kunnat släppa biljetter förrän väldigt nära inpå avresa. Något vi förstår har varit påfrestande för våra resenärer. Därför känns det bra att kunna informera att majoriteten av sommarens avgångar nu finns tillgängliga för bokning, säger Joakim Berg, marknad- och kommunikationschef på Norrtåg AB.

I samband med att sommarens biljetter blir tillgängliga lanserar Norrtåg även Tågsemesterkortet. En biljett där man får resa obegränsat på Norrtågs samtliga avgångar under två veckor för 499 kr.

-Vi vill att fler får möjlighet att uppleva fördelarna med tåget och därför lanserar vi nu vårt eget tågsemesterkort. För 499 kr får man under två veckor resa obegränsat i hela norrtågsnätet. Vårt familjeerbjudande där två barn reser gratis tillsammans med en vuxen gäller även för tågsemesterkortet. En möjlighet för den som vill planera en prisvärd semester eller enkelt och bekvämt uppleva några av de vackra platser som Norrtåg trafikerar, säger Joakim Berg.

Norrtåg har sex linjesträckningar med flera dagliga avgångar, Umeå-Sundsvall, Sundsvall-Storlien, Umeå-Luleå, Luleå-Kiruna, Umeå-Vännäs-Hällnäs och Luleå Haparanda.

Presskontakt:

Joakim Berg, marknad- och kommunikationschef Norrtåg AB