Nu lanseras wifi på Nattåget Norrland

Wifi

Nu lanserar Vy en efterlängtad nyhet för alla nattågsresenärer – gratis wifi. Det är första klass- och sovvagnskupéerna som uppgraderas och får tillgång till internet.

– Sedan vi vann upphandlingen och fick överta nattrafiken mellan Stockholm och övre Norrland i slutet av december 2020, har vi arbetat med att utveckla erbjudandet på Nattåget Norrland. Eftersom vi redan har gratis wifi inkopplat på stora delar av vår trafik, så var det ett naturligt steg för oss att möjliggöra satsningen även på den här linjen, säger Marie Torneus, marknadschef på Vy i Sverige.

Genom att wifi nu blir tillgängligt kan resenärerna surfa för nöjes skull, men också nyttja sin restid på tåget till att arbeta. Höjda bränslepriser och en större medvetenhet för resandets klimatpåverkan gör att intresset för att välja tåget ökat kraftigt. De senaste årens pandemi har även inneburit att fler väljer att semestra i Sverige och uppleva vårt eget land vilket skapar en ökad efterfråga för bekväma resealternativ.

– Vi tror att fler kommer se fördelarna med att välja tåget i sommar, och svenska fjällvärlden lockar många. Vi hoppas därför att vårt wifi kommer skapa ett mervärde för våra resenärer och framför allt bidra till en trevligare och mer hållbar resa, fortsätter Marie.

Vid frågor, kontakta:

Marie Torneus
0264206400
marie.torneus@vy.se

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder kronor och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss, samt mobilitet och turism. Vy satsar hela tiden på att utveckla lösningar för bättre kundupplevelser, enklare sätt att resa från dörr till dörr och att göra det kollektiva och hållbara resandet ett ännu mer självklart alternativ.