Vy lanserar Flexbiljetter för Värmlandstrafiks pendlare

Samhället öppnar återigen upp och allt mer börjar återgå till det normala. Samtidigt ser vi nya pendlingsmönster träda fram där många väljer att jobba hemifrån några dagar i veckan. En ny form av pendling som kräver flexibla lösningar. Vy lanserar nu en flexibel biljettlösning för den som reser med Värmlandstrafikens tåg, ofta men inte varje dag. – Flexbiljetten.

Den flexibla biljettlösningen är till för den för den som reser då och då och gäller på Värmlandstrafikens tågsträckningar. Flexbiljetten finns i buntar om 10, 20 och 40 rabatterade biljetter och gäller under sex månader.

– Detta är en efterlängtad lösning där vi hoppas kunna möta våra resenärers behov i en vardag som förändrats för många, säger Marie Torneus marknadschef på Vy.

Vy trafikerar tågen för Värmlandstrafik, Flexbiljetter köps i Vy-app.

Presskontakt:

Marie Torneus, marknadschef Vy Tåg
marie.torneus@vy.se

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder kronor och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss, samt mobilitet och turism. Vy satsar hela tiden på att utveckla lösningar för bättre kundupplevelser, enklare sätt att resa från dörr till dörr och att göra det kollektiva och hållbara resandet ett ännu mer självklart alternativ.