Vy Tåg släpper fler platser inför julhelgen

Intresset för att välja tåget till och från Norrland under julhelgen är stort. Trycket på bokningen har varit högt och många avgångar är nära inpå fullbokade. För att möjliggöra för fler att välja tåget i jul kopplar Vy nu på fler vagnar för att möta den ökade efterfrågan.

- Vi vill göra det möjligt för fler att välja tåget. Därför arbetar vi hela tiden med att utveckla nya lösningar med kunden i fokus. Till exempel släppte vi julens biljetter redan i oktober, trots bristfällig information från Trafikverket, nu möjliggör vi för fler att välja tåget i jul genom att lägga på fler vagnar, säger Dag Lokrantz-Bernitz.

För att möta den ökade efterfrågan kring julhelgen har Vy Tåg gjort om sin planering och kopplar nu på fler vagnar för att göra det möjligt för fler att resa till och från Norrland under jul.

Biljetter tillgängliga för sport- och påsklovet

Vy Tåg har även släppt biljetterna för sport- och påsklovet för att möjliggöra för den som vill börja planera sin fjällsemester.

Presskontakt:
Marie Torneus,