• Wacker-Kemi AB/

2023 EUROPEAN COATINGS SHOW: New dispersions from WACKER help hydrophobic waterproofing membranes do a better job of bridging cracks

Munich, March 2, 2023 – The WACKER Chemical Group has developed two new hydrophobic dispersions for waterproofing buildings at low temperatures: VINNAPAS® 754 ED and VINNAPAS® 764 ED. VINNAPAS® 754 ED is used as an additive in two-part waterproofing membranes. It retains its crack-bridg-ing ability at temperatures as low as ‒5 degrees Celsius. VINNAPAS® 764 ED, on the other hand, can accomplish the same feat even at ‒20 degrees Celsius. The company will be presenting both products at the European Coatings Show (ECS), to be held in Nuremberg, Germany, March 28 – 30, 2023.

För mer information se bifogad pressrelease.

Content & Media Relations
Phone +49 89 6279-1601

Företaget i överblick: WACKER är en globalt verksam kemikoncern med cirka 14.400 anställda och en årsomsättning på cirka 6,21 miljarder € (2021). WACKER har 26 produktionsanläggningar, 23 technical competence centers och 52 försäljningskontor över hela världen.

WACKER SILICONES

Silikonoljor, silikonemulsioner, silikongummi och silikonhartser, silaner, pyrogena kiselsyror, termoplastiska silikonelastomerer

WACKER POLYMERS

Polyvinylacetat och vinylacetat ko/ter-polymerer i form av dispersionspulver, dispersioner, fasthartser och lösningar