• Wacker-Kemi AB/

K 2022 Trade Fair for Plastics and Rubber. WACKER Presents Biomethanol-Based Solid and Liquid Silicone Rubber Grades at K 2022

Munich, July 14, 2022 – At the 22nd international trade fair for plastics and rubber K 2022 WACKER will unveil industrial-grade silicone rubber compounds whose precursors are derived from plant-based raw materials. Several biomethanol-based product lines under the ELASTOSIL® eco umbrella will be launched, in-cluding one liquid and six solid silicone rubber grades, as well as selected SILMIX® silicone rubber compounds. The use of biomethanol in silicone production helps preserve fossil resources. The K 2022 tradeshow will take place in Düsseldorf, Germany, October 19 – 26.

För mer information se bifogad pressrelease.

Content & Media Relations
Phone +49 89 6279-1601

Företaget i överblick: WACKER är en globalt verksam kemikoncern med cirka 14.400 anställda och en årsomsättning på cirka 6,21 miljarder € (2021). WACKER har 26 produktionsanläggningar, 23 technical competence centers och 52 försäljningskontor över hela världen.

WACKER SILICONES

Silikonoljor, silikonemulsioner, silikongummi och silikonhartser, silaner, pyrogena kiselsyror, termoplastiska silikonelastomerer

WACKER POLYMERS

Polyvinylacetat och vinylacetat ko/ter-polymerer i form av dispersionspulver, dispersioner, fasthartser och lösningar