K2013: Den 9:e internationella mässan för plast och gummi

Wacker lanserar ett förbättrat bindemedel för nästa generation av bioplast på K 2013, den nittonde internationella mässan för plast och gummi. VINNEX® bindemedelsystem möjliggör att polymerer baserade på återvinningsbart råmaterial processas på samma sätt som sedvanlig termoplast. Systemet ökar de fysikaliska egenskaperna hos bioplast och gör att olika material blir kompatibla med varandra. K 2013 går av stapeln i Düsseldorf, Tyskland från 16-23 oktober.

Pressrelease på engelska bifogas. För översättning till svenska kontakta marie-louise.kaervedal@wacker.com

Fax 49 89 6279-2877

Företaget i överblick: WACKER är en globalt verksam kemikoncern med cirka 16.300 anställda och en årsomsättning på cirka 4,63 miljarder € (2012). WACKER har 24 produktionsanläggningar, 21 technical competence centers och 53 försäljningskontor över hela världen.

Taggar: