• Wacker-Kemi AB/

NEUWAY Pharma and WACKER Launch Research Project to Develop RNA-Based Actives for the Treatment of Central Nervous System Diseases

Munich and Bonn, October 12, 2022 – Bonn-based biotech company NEUWAY Pharma and Munich-based chemical company WACKER have launched a research project to identify and manufacture RNA-based actives for the treatment of diseases of the central nervous system (CNS). They will make use of NEUWAY’s protein-based drug delivery technology EnPC®. EnPC® allows for targeted drug delivery via the blood-brain barrier into the CNS.

For further information, please contact:
Manuela Dollinger
Tel. +49 89 6279-1629
manuela.dollinger@wacker.com

Företaget i överblick: WACKER är en globalt verksam kemikoncern med cirka 14.400 anställda och en årsomsättning på cirka 6,21 miljarder € (2021). WACKER har 26 produktionsanläggningar, 23 technical competence centers och 52 försäljningskontor över hela världen.

WACKER SILICONES

Silikonoljor, silikonemulsioner, silikongummi och silikonhartser, silaner, pyrogena kiselsyror, termoplastiska silikonelastomerer

WACKER POLYMERS

Polyvinylacetat och vinylacetat ko/ter-polymerer i form av dispersionspulver, dispersioner, fasthartser och lösningar