WACKER POLYMERS höjer priserna för vinylacetatbaserade dispersioner i Nord- och Sydamerika

Om översättning önskas till svenska, kontakta marie-louise.kaervedal@wacker.com

Munich / Allentown, May 09, 2012 – WACKER POLYMERS is to raise its prices for VINNAPAS® vinyl acetate-ethylene and ethylene-vinyl chloride-based copolymer dispersions in the Americas. Effective June 1, 2012, WACKER will implement a price increase of $0.03 per wet pound, or as customer contracts allow. This measure has been necessitated by the continued increase in raw material and distribution cost.

The price adjustment will enable WACKER POLYMERS to continue providing excellent quality and comprehensive technical service and to boost the development of innovative product and process technologies for the benefit of customers.

VINNAPAS® dispersions are applied in a broad variety of industries, ranging from adhesives, nonwovens, paints and coatings to paper, building products, carpet and textiles.

About WACKER POLYMERS

WACKER POLYMERS is a leading producer of state-of-the-art binders and polymer additives based on polyvinyl acetate and vinyl acetate copolymers. These take the form of dispersible polymer powders and dispersions, polyvinyl acetates, resins and solutions. They are used in construction chemicals, paints, surface coatings, adhesives and nonwovens, and in fiber composites and polymeric materials based on renewable resources. WACKER POLYMERS has production sites in Germany, China, South Korea and the USA, as well as a global sales network and technology centers in all major regions.

Nadine Baumgartl

Fax 49 89 6279-2604

nadine.baumgartl@wacker.com

Företaget i överblick: WACKER är en globalt verksam kemikoncern med cirka 17 200 anställda och en årsomsättning på cirka 4,91 miljarder € (2011). WACKER har 25 produktionsanläggningar, 20 technical competence centers och 53 försäljningskontor över hela världen.

WACKER BIOSOLUTIONS Bioteknologiska produkter såsom cyklodextriner, cysteiner och biologiska produkter liksom fiinkemikalier och PVAc fasta hartser

Taggar: