WACKER Presents Additives for Biodegradable Plastics at the European Bioplastics Conference

Munich, November 30, 2021 – WACKER, the Munich-based chemical group, is showcasing two additives for processing biodegradable plastics at the 16th European Bioplastics
Conference: its VINNEX® additive system based on polyvinylacetate technology and its silicone-based performance additive GENIOPLAST® for thermoplastics and engineering plastics. Both additives enhance the processing and material properties of bioplastics. Latest tests show that the products are even more effective when combined. WACKER will present its test findings at the conference, which runs from November 30 to December 1 in Berlin, Germany.

För mer information se bifogad pressrelease.

Content & Media Relations
Phone +49 89 6279-1601

Företaget i överblick: WACKER är en globalt verksam kemikoncern med cirka 14.300 anställda och en årsomsättning på cirka 4,69 miljarder € (2020). WACKER har 26 produktionsanläggningar, 23 technical competence centers och 52 försäljningskontor över hela världen.

WACKER SILICONES

Silikonoljor, silikonemulsioner, silikongummi och silikonhartser, silaner, pyrogena kiselsyror, termoplastiska silikonelastomerer

WACKER POLYMERS

Polyvinylacetat och vinylacetat ko/ter-polymerer i form av dispersionspulver, dispersioner, fasthartser och lösningar