WACKER Presents Innovation Award for Novel Manufacturing Process for Polymer Dispersions

Munich, July 26, 2021 – WACKER, the Munich-based chemical group, has presented an in-house German-Chinese team with the 2021 Alexander Wacker Innovation Award for developing and launching a novel process for producing vinyl acetate-ethylene (VAE) polymer dispersions. The team – consisting of Henry Chen, Zhong Chen, Dr. Bernhard Eckl, Wilhelm Kaiser, Nelson Wang and Dr. Hans-Peter Weitzel – managed to intensify the VAE process and set new standards for product throughput and energy consumption. WACKER presented the €10,000 innovation award today at its Innovation Days. Due to the coronavirus pandemic, the research symposium was an online event.

För ytterligare information, kontakta:
Christof Bachmair
Tel. +49 89 6279-1830
christof.bachmair@wacker.com

Företaget i överblick: WACKER är en globalt verksam kemikoncern med cirka 14.300 anställda och en årsomsättning på cirka 4,69 miljarder € (2020). WACKER har 26 produktionsanläggningar, 23 technical competence centers och 52 försäljningskontor över hela världen.

WACKER SILICONES

Silikonoljor, silikonemulsioner, silikongummi och silikonhartser, silaner, pyrogena kiselsyror, termoplastiska silikonelastomerer

WACKER POLYMERS

Polyvinylacetat och vinylacetat ko/ter-polymerer i form av dispersionspulver, dispersioner, fasthartser och lösningar