WACKER Showcases Silicones for Waterless Cosmetics and Shampoo Concentrates at in-cosmetics Global

Munich, April 5, 2022 – At this year’s in-cosmetics in Paris, the Munich-based chemical group WACKER is presenting its new “Solids & Concentrates” line, picking up on the new trend in the cosmetics industry for solid-form or concentrated hair and personal care products. Sample formulations being presented at the booth show that silicones significantly improve the properties of such concentrates or solid, water-free products. In the limelight are silicone products BELSIL® REG 1103 B, BELSIL® PF 100 and BELSIL® DADM 3240 E. in-cosmetics takes place from April 5 to 7 in Paris, France.

Content & Media Relations
Phone +49 89 6279-1601

Företaget i överblick: WACKER är en globalt verksam kemikoncern med cirka 14.400 anställda och en årsomsättning på cirka 6,21 miljarder € (2021). WACKER har 26 produktionsanläggningar, 23 technical competence centers och 52 försäljningskontor över hela världen.

WACKER SILICONES

Silikonoljor, silikonemulsioner, silikongummi och silikonhartser, silaner, pyrogena kiselsyror, termoplastiska silikonelastomerer

WACKER POLYMERS

Polyvinylacetat och vinylacetat ko/ter-polymerer i form av dispersionspulver, dispersioner, fasthartser och lösningar