WACKER utser ny distributör för dispersionerna VINNAPAS® och VINNOL® i Schweiz och Brasilien

München den 1 januari 2010 – Den tyska kemikoncernen WACKER fortsätter att konsoli-dera sitt distributionsnät för polymerdispersionerna VINNAPAS® och VINNOL® för att för-bättra effektiviteten och skapa synergier mellan olika regioner. Som ett led i en ständigt pågående förbättring av distributions- och försäljningskanalerna har WACKER:s poly-merdispersionsverksamhet i Schweiz från och med årsskiftet överförts från Grolmann AG till IMCD Switzerland AG – som redan samarbetar med WACKER. I Brasilien tog sam-tidigt quantiQ över distributionen av VINNAPAS® och VINNOL® .

quantiQ är en av de största distributörerna av kemiprodukter i Brasilien och ansvarar redan för ett antal av WACKER:s produkter. Den tyska kemidistributören IMCD saluför en rad WACKER-produkter i de flesta länder i Västeuropa och även i en del länder i Östeuropa. VINNAPAS® och VINNOL® används främst som bindemedel i byggkemikalier, lim, nonwoven-material, färger, papper, mattor och textiler. Dispersionerna VINNAPAS® och VINNOL® WACKER är en världsledande tillverkare av vinylacetatetylen- och vinylkloridkopolymerer som marknadsförs världen över under varumärkena VINNAPAS® och VINNOL®. Dessa termoplastis-ka polymerer, fria från mjukgörare, kommer till användning i en rad olika tillämpningar och bran-scher: De används t.ex. i lim, nonwoven-material, färger, papper, byggmaterial, mattor och texti-lier. WACKER har produktionsanläggningar för dispersioner i Tyskland, Kina, Korea och USA samt ett globalt försäljningsnät och tekniska centra i alla nyckelregioner.

Taggar: