Wackes tillsätter ny styrelse med fokus på hållbar tillväxt

Report this content

Wackes, ledande inom brandade produkter och merchandise med hållbarhet i fokus, tillsätter tre nya styrelsemedlemmar: Sofia Brax, med fokus på hållbarhet och HR-frågor, Johanna Oddestad expert på ekonomi och processer samt Tomas Olsson, grundare av Olsson & Co, kommer att fokusera på att bygga företagskultur på Wackes.

Kurt Carlsson kommer att fortsatta som ordförande. Stannar gör även Thomas Davidsson, Eskil Ahlman och Björn Johansson som alla sedan tidigare varit en del av Wackes styrelse.

Styrelsens uppdrag kommer att fokusera på att bygga Nordens ledande bolag inom merchandise och brandade produkter med hållbarhet i fokus. Detta ska man göra genom att bygga en kultur där det är roligt att jobba och en glädje att vara kund.

– Vi har stora förväntningar på de nya som nu kommer in i styrelsen. Sofia Brax har lång erfarenhet inom hållbarhetsfrågor och HR och vi ser verkligen fram emot att ta del av hennes kompetens och utveckla vårt bolag tillsammans med henne. Även Johanna Oddestad kommer att bidra mycket med sin expertis inom ekonomi och processer, där vi hoppas att bli mer effektiva i det vi gör. Tomas Olsson vet vi har ett fantastiskt driv och brinner verkligen för att skapa en organisation som trivs med en kultur av glädje och bästa service till kunderna. I min värld har vi nu en styrelse som är helt perfekt för vår resa framåt med stark hållbar tillväxt, säger Kurt Carlsson styrelseordförande på Wackes.

Wackes och styrelsen tackar Staffan Pousette och Dennis Stenmark för många års hårt arbete i Wackes styrelse. De båda vill trappa ner yrkesmässigt och lämnar därför styrelseuppdragen.

För mer information:
Kurt Carlsson, styrelseordförande Wackes AB, +46 (0)708 99 80 30
Anders Ekhammar, pressansvarig Wackes AB, +46 (0)707 46 25 79

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Vi har stora förväntningar på de nya som nu kommer in i styrelsen. Sofia Brax har lång erfarenhet inom hållbarhetsfrågor och HR och vi ser verkligen fram emot att ta del av hennes kompetens och utveckla vårt bolag tillsammans med henne. Även Johanna Oddestad kommer att bidra mycket med sin expertis inom ekonomi och processer, där vi hoppas att bli mer effektiva i det vi gör. Tomas Olsson vet vi har ett fantastiskt driv och brinner verkligen för att skapa en organisation som trivs med en kultur av glädje och bästa service till kunderna. I min värld har vi nu en styrelse som är helt perfekt för vår resa framåt med stark hållbar tillväxt.
Kurt Carlsson styrelseordförande på Wackes