Waldir har ökat sitt innehav i NetOnNet till 30,16 %, vilket föranleder budplikt

Report this content

Waldir AB (”Waldir”) har förvärvat 130584 aktier i NetOnNet AB (publ) (”NetOnNet” eller ”Bolaget”), varefter Waldir innehar 1822784 aktier i NetOnNet. Waldirs aktieinnehav i Bolaget har därmed ökat från omkring 28,01 % av aktierna och rösterna till omkring 30,16 % av aktierna och rösterna. Detta innebär att Waldir är skyldigt att lämna ett s.k. budpliktsbud till samtliga aktieägare i NetOnNet. Waldir avser att inom fyra veckor återkomma med besked om ett eventuellt budpliktsbud avseende resterande aktier i Bolaget. Om ett sådant budpliktsbud lämnas kommer det erbjudna priset per aktie att uppgå till 40,50 kronor, vilket motsvarar det pris Waldir erlagt i samband med ovan nämnda förvärv. Aktieägare bör uppmärksamma att budplikten kan bortfalla om Waldir inom ovan angivna fyraveckorsperiod avyttrar så många aktier att Waldir efter sådan avyttring innehar mindre än 30 % av rösterna i NetOnNet.

Göteborg den 27 December 2010

Waldir AB

Bengt Bengtsson, VD, Waldir AB
Telefonnummer: 0736 305 995

Informationen lämnades för offentliggörande den 27 december 2010 kl. 13.30.