Waldir innehar omkring 97,0 procent av aktierna i NetOnNet

Report this content

Waldir AB (”Waldir”) offentliggjorde den 14 januari 2011 ett offentligt kontanterbjudande enligt reglerna om budplikt till aktieägarna i NetOnNet AB (publ) (”NetOnNet”) att överlåta samtliga sina aktier till Waldir (”Erbjudandet”).

Under den förlängda anmälningsperioden, som löpte från och med den 4 mars 2011 till och med den 18 mars 2011, accepterades Erbjudandet av innehavare till 375.974 aktier i NetOnNet, motsvarande omkring 6,2 procent av aktierna och rösterna i NetOnNet. Detta innebär att Erbjudandet accepterats av innehavare till sammanlagt 4.026.981 aktier, motsvarande omkring 66,7 procent av aktierna och rösterna i NetOnNet. Waldir har under den förlängda anmälningsperioden förvärvat 8.901 aktier utanför Erbjudandet motsvarande omkring 0,1 procent av aktierna och rösterna i NetOnNet. Dessa aktier har förvärvats till ett pris som inte överstiger det kontanta vederlaget i Erbjudandet om 40,50 kronor per aktie.

Waldirs totala innehav av NetOnNet-aktier, innefattande aktier som omfattas av gjorda accepter av Erbjudandet samt aktier som förvärvats utanför Erbjudandet, utgör således 5.858.666 aktier i NetOnNet, motsvarande omkring 97,0 procent av aktierna och rösterna i NetOnNet.

Redovisning av likvid till de aktieägare som har accepterat Erbjudandet under den förlängda anmälningsperioden beräknas ske omkring den 25 mars 2011.

Den 14 mars 2011 påkallade Waldir s.k. tvångsinlösen av samtliga aktier i NetOnNet som Waldir inte äger. Den 17 mars 2011 offentliggjorde NetOnNet att NASDAQ OMX Stockholm, efter att ha erhållit ansökan om avnotering av aktierna i NetOnNet från NetOnNets styrelse, beslutat att den sista dagen för handel i NetOnNet-aktien är den 1 april 2011. Waldir avser att förvärva ytterligare aktier i NetOnNet på marknaden fram till dess.

Waldir har beslutat att inte förlänga anmälningsperioden för Erbjudandet ytterligare.

Erbjudandehandlingen, tillägg till denna samt övrig information om Erbjudandet finns tillgänglig på www.waldir.se och www.handelsbanken.se.

Göteborg den 24 mars 2011

Waldir AB

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Bengt Bengtsson, verkställande direktör, Waldir AB

Informationen lämnades för offentliggörande den 24 mars 2011 kl. 08.00.

Taggar: