Bang & Olufsen öppnar en ny konceptbutik på Teatergatan i Göteborg

I maj flyttar det danska TV- och elektronikmärket Bang & Olufsen in en av Wallenstams nybyggda butikslokaler på Teatergatan i Göteborg. Butiken är den första återförsäljarbutiken i Sverige baserad på Bang & Olufsens allra senaste butikskoncept Sensory Store Concept, designat för att leverera en exceptionell upplevelse av produktsortimentet.

Den 100 kvadratmeter stora butiken på Teatergatan kommer att erbjuda Bang & Olufsens nya produktsortiment med allt från trendiga hörlurar till kompletta ljud- och videosystem för hemmet. Butiken kommer att drivas av Tony Rydberg och Daniel Mikaelsson som ser fram emot att välkomna existerande och nya kunder till den nya butiken.

– Det känns roligt att kunna välkomna ett internationellt erkänt märke som Bang & Olufsen till Teatergatan. Ombyggnationen har gett Teatergatan ett ordentligt lyft och de nya hyresgästerna kommer att bidra till att öka gatans attraktionskraft ytterligare, säger Thomas Dahl, vvd på Wallenstam AB.

På Teatergatan har Wallenstam tillfört totalt 330 kvadratmeter ny butiksyta. Butikerna är unika för Göteborg med höga skyltfönster som ramar in moderna interiörer och ger en känsla av internationell storstad. Utsidan är designad av arkitektbyrån Wingårdhs, som har skapat en kontinental och urban fasad där plåtens mönster böljar som vågor över huset.

Elisabeth Vansvik, kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 28 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 7 600 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi med drygt 67 egna vind- och vattenkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.