Beslut om extra bolagsstämma i Wallenstam AB (publ)

Styrelsen i Wallenstam AB (publ) har beslutat att kalla till en extra bolagsstämma för att fatta beslut om ett syntetiskt optionsprogram riktat till alla tillsvidareanställda i bolaget. Den extra bolagsstämman är planerad till den 2 september 2013, kl. 11.00 och hålls i Göteborg. Styrelsens förslag till inrättande av syntetiskt optionsprogram kommer nu att arbetas fram och kommer att publiceras i samband med kallelsen till bolagsstämman. Kallelsen är planerad att utfärdas den 7 augusti 2013.

Denna information är sådan som Wallenstam AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 juni 2013 klockan 15:00.

Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00, 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 28 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,1 miljon kvm vilket ger cirka 1,5 miljarder kronor i hyror. Wallenstam är också självförsörjande på förnybar energi med drygt 50 egna vind- och vattenkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984.