Byggstart för 147 lägenheter i Umami

Nu har bygglov beviljats för Umami Park, Hallonbergen. Därmed startar förberedelsearbetet för byggnationen av första etappen med 147 hyresrätter och kommersiella ytor i bottenvåningarna för restauranger och handel. År 2019 beräknas de första hyresgästerna kunna bosätta sig i Umami Park.

Vi är glada över att nu vara igång och ordentligt påbörja arbetet med den första etappen i Umami Park med 147 lägenheter och viktiga kommersiella ytor. Under en tioårsperiod framöver kommer vi här att utveckla ett nytt inspirerande område med ett brett utbud av bostäder, affärer, restauranger, mötesplatser och öppna ytor, säger Mathias Aronsson, vice vd med ansvar för region Stockholm/Uppsala.

Totalt sett planeras för cirka 900 nya lägenheter som kompletteras med affärslokaler och mötesplatser i det nya området. Just nu pågår förberedande arbete i etableringen i första etappen inför de större byggmomenten snart tar vid och är i full gång.

– Vår vision för Umami är inte bara bygga nya hus vi vill även bidra till utvecklingen av ett nytt inspirerande område där upplevelser och internationella möten är viktiga delar, säger Mathias Aronsson.

Namnet ”Umami” kommer från den femte grundsmaken, något alla känner igen men kanske inte omedelbart kan definiera. Blandad arkitektur, blandade hyresrätter och bostadsrätter samt fokus på hälsa, aktivitet och nära till upplevelser ska bidra till att skapa den känslan.

För mer information om projektet se umamipark.se

För ytterligare information:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 0705-17 11 38

Bild för fri publicering:
www.wallenstam.se/bilder

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 35 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 7 600 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.

Taggar: