Företagslägenheter och toppmoderna kontor till Umami Park

13 minuter från Stockholm city i Umami Park, Sundbyberg är nu 85 nyproducerade, premiumlägenheter för företag klara genom bostadskonceptet Umami easy living. Möblerade eller omöblerade företagslägenheter som Wallenstam hyr ut i egen regi som långtidsboende eller övernattningslägenheter för företag. Samtidigt står nu områdets första kontorsytor klara i det så kallade Centralkvarteret efter en omfattande renovering med hållbarhet i fokus.

– Utifrån Umami Parks attraktiva läge med närhet och riktigt bra kommunikationer till city, Kista, Solna och Arenastaden samt Bromma och Arlanda på bekvämt bilavstånd har vi tagit beslut om att satsa på egna företagslägenheter här. Med Umami easy living tillför vi området ett flexibelt och bekvämt boende för företag, en slags hybrid mellan hotell och lägenheter som vi hyr ut i vår egen regi, säger Mathias Aronsson, vice vd på Wallenstam.

Med egna företagsbostäder utvecklar vi vårt erbjudande till företag i ett strategiskt läge. Redan idag är topprenoverade kontor en del av Umami Park, som fullt utvecklat kommer att bestå av 800 bostäder, moderna kontorsytor, butiker, caféer, närservice och närhet till såväl naturen som smidiga kommunikationer.

Kontorsytorna i det så kallade Centralkvarteret har renoverats med hållbarhet i fokus och kan hyras som antingen skräddarsydda kontor efter företags behov eller nyckelfärdiga kontor med eller utan möbler, inflyttningsklara från dag ett.

– Med Centralkvarterets renovering och utveckling i Umami Park har kontorsytorna här förvandlats till yteffektiva kontorsytor med en öppen och flexibel layout samt stort ljusinsläpp och fantastisk utsikt. Tillsammans med områdets fortsatta utveckling med gröna pocketparker, utegym och nya, levande mötesplatser skapar vi ett område utöver det vanliga för såväl företag som boende, säger Mathias Aronsson.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ), tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm, och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 55 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 800 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.