Förslag till ny ledamot i Wallenstams styrelse

Valberedningen i Wallenstam AB (publ) kommer att föreslå årsstämman 2010 att välja Agneta Wallenstam som ny ledamot i styrelsen. ”Det är viktigt med bredd i styrelsen och att styrelsemedlemmarna kompletterar varandra och bolagsledningen. Agneta besitter en viktig kompetens inom samhällsengagemang och etik. Valberedningen anser att hennes bakgrund, erfarenhet och kompetens kommer att bli ett viktigt tillskott till bolaget bl.a. med tanke på bolagets allt mer omfattande arbete med s.k. CSR-frågor (Corporate Social Responsibility). Dessutom är Agneta bolagets näst största aktieägare med 4,31% av rösterna och 8,08% av kapitalet ” säger Christer Villard, styrelsens ordförande samt ledamot i Wallenstams valberedning. Agneta Wallenstam kommenterar: ”Bolaget Wallenstam har haft en central roll under hela mitt liv. Sedan har jag gjort andra vägval i livet och inte varit så delaktig, men jag har länge varit en stor aktieägare och har följt bolaget under alla år. Nu känns det väldigt roligt att få en möjlighet att bidra med de kunskaper och erfarenheter som jag samlat på mig längs vägen. Jag hoppas att jag kan vara med och bidra till en fortsatt positiv utveckling för företaget" För ytterligare information: Christer Villard, styrelsens ordförande Wallenstam AB (publ), tel: 031-743 96 36 www.wallenstam.se