Fotoutställning i Stallarna i Göteborg

Den 8-17 november arrangeras fotoutställning i en av Göteborgs häftigaste lokaler, Stallarna på Magasinsgatan 19.  Wallenstam och The Photogallery gör då över 100 fotografiska verk tillgängliga i det som till vardags är ett parkeringsgarage. På plats finns fotokonst av bland andra Terry O’Neill, en av de stora fotograferna från London, med ikonbilder från Bond till 80-talets Hollywood samt göteborgaren Håkan Ludwigson som internationellt sett rankas som en av de stora fotograferna.

– Det här är en fantastisk möjlighet att visa bra fotokonst på västkusten i en unik miljö. Jag hoppas på att Göteborgarna kommer hit och tycker att foto är en otroligt spännande konstform, det är fri entré, alla är välkomna, säger Nette på Thephotogallery.

Terry O’Neills verk kommer att visas i en egen del av utställningen som i sin helhet presenterar olika stilar inom fotografiet. Utöver göteborgaren Håkan Ludwigson visas verk av Albert Watson, som räknas som en av de 20 främsta fotograferna i världshistorien och Mary McCartney, dotter till Linda och Paul. Andra fotografer vars verk visas är Ava Valsten, Ethan Russell, Lennart Nilsson, Michael Joseph RANKIN, Rodney Smith med flera.

– Kvarteret vid Magasinsgatan har en unik atmosfär och stark attraktionskraft, något vi som fastighetsägare vill värna om. Att tillsammans med aktörer i området och ThePhotogallery bidra till ett event som detta är ett sätt att bidra till en attraktiv, dynamisk innerstad med ett rikt och varierat utbud, säger Thomas Dahl, vice vd på Wallenstam.

– Jag har arbetat med fotografi i snart 20 år och noterat att det fotografiska intresset i Sverige har ökat under de senare åren. Jag tror att vi alla har en längtan efter "bilden", att förstå den och att lockas in till något annat än det vi alltid ser omkring oss, säger Nette.

Thomas Dahl, vice vd för Wallenstam med ansvar med ansvar för Region Göteborg, tel: 0705-17 11 42
Nette, Thephotogallery, tel. 0734-486161

Bilder för fri publicering kontakta Nette på 0734-486161

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 28 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,2 miljon kvm. Wallenstam är också självförsörjande på förnybar energi med drygt 50 egna vind- och vattenkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984.