Hållbart mode till Göteborg med Humana second hand

Populära Humana second hand etablerar sig i Göteborg i Wallenstams lokaler på Kaserntorget 6. Den 25 mars slår den nya butiken upp portarna för att erbjuda göteborgarna ett modernt, intressant och roligt urval av mode baserat efter säsong. Butiken är en del av det världsomspännande nätverket Humana people to people vars medlemmar driver över 800 hjälp-projekt i Afrika, Asien och Amerika och når över 13 miljoner människor.

Vi ser verkligen fram emot att etablera oss i Göteborg som ett intressant och hållbart alternativ för modeintresserade. Vår övergripande målsättning är att bidra till att skapa en bättre värld, att genom insamling av kläder och textilier skapa utveckling och på samma gång göra en viktig insats för miljön, säger Emma Nilsson, General manager Humana second hand.

Humanas verksamhet är helt och hållet baserad på insamling och försäljning av begagnade kläder, skor, accessoarer och textilier. Sedan tidigare finns butiker i Stockholm och Malmö men Kaserntorget blir den första etableringen i Göteborg. Syftet är att skapa ett överskott till förmån för utvecklingsprojekt och sprida information om levnadsförhållandena i tredje världen.

– Humanas verksamhet ligger väl i linje med hur vi ser på socialt ansvarstagande. Dessutom etablerar de sig i ett spännande, dynamiskt kvarter vid Magasinsgatan där det händer väldigt mycket positivt, säger Marina Fritsche, vice vd på Wallenstam.

– Nu blir det enklare för alla göteborgare att konsumera det senaste modet och trenderna på ett prisvärt sätt utan negativ miljöpåverkan. Humana Sveriges biståndsarbete är omfattande för att veta mer om var överskottet från försäljningen går vill jag gärna tipsa om att läsa mer på hemsidan humanasverige.se, säger Emma Nilsson.

Humana second hands nya butik är 165 kvm stor och öppnar den 25 mars på Kaserntorget 6.

För ytterligare information och bilder:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm, och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 52 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.