• WALLENSTAM/

Kallebäcks Terrasser aktiveras:Löparkvällar med Göteborgsvarvet och tävlingshinderbana i världsklass

Den 29 april blir det nya området Kallebäcks Terrasser mer tillgängligt för alla. På en del av den yta som framöver kommer att bebyggas aktiveras mötesplatsen ”Mitt i Kallebäck” för närboende och besökare, med boulebanor, lekplats, foodtrucks och sköna må-bra-ytor. Berget har röjts för att ge plats åt mer aktivitet i området och Military Fitness Sweden arrangerar, dagen till ära, en utmanande tävlingshinderbana på 2,5 kilometer. Med start redan den 3 april börjar Göteborgsvarvet arrangera löparkvällar i området och M.I.T-Fitness startar funktionell utomhusträning på veckobasis.

– Det här är ett sätt för oss att ge en försmak av den vision vi har för Kallebäcks Terrasser. Vi planerar för ett nyskapande, aktivt område med trivsamma mötesplatser, bostäder, kontor och må-bra-ytor. Hit är det nära från allt. Vår ambition är att redan under byggperioden på olika sätt aktivera platsen och visa på vad Kallebäcks Terrasser kommer att tillföra området, säger Thomas Dahl, vice vd för Wallenstam.

Invigningen den 29 april inleds med en stor hinderbanelopp arrangerat av Military Fitness Sweden som har initierat och driver den populära hinderbanetouren OCR Golden Trophy, en av norra Europas mest hinderbaneintensiva tävlingar.

– Vi garanterar en ordentlig upplevelseprodukt i Kallebäcks Terrasser den 29 april, Kallebäck OCR Ridge. En bana som är jobbig, tung, tuff men också fantastiskt rolig och kryddas med magisk utsikt på berget. Oavsett om man är erfaren eller inte kan jag lova en riktigt kul och utmanande hinderbana, säger Tommy Carlsson, vd för Military Fitness Sweden.

Med start den 29 april kommer Mitt i Kallebäck innehålla trivselytor och vara en mötesplats för närboende och intresserade besökare med både temporära och mer permanenta inslag under byggperioden. Utöver aktiviteter i hälsans tecken kommer här att finnas lekplats, boulebanor, foodtrucks och olika inslag av närservice.

Göteborgsvarvets veckobaserade kostnadsfria löparkvällar i området börjar den 3 april och samma vecka startar M.I.T-Fitness veckobaserad funktionell utomhusträning i området.

Fullt utvecklat kommer Kallebäcks Terrasser att omfatta 2 000 nya lägenheter samt lokaler för kontor, butiker och annan service på totalt cirka 20 000 kvadratmeter. De första 800 lägenheterna ska stå färdiga till Göteborgs 400-årsjubileum 2021.

Elisabeth Vansvik Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

www.wallenstam.se/kallebacksterrrasser

www.goteborgsvarvet.se/loparkvallar/
www.militaryfitness.se/sv-SE
www.MIT-Fitness.se

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 37 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 7 500 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.