KAVAT växer hos Wallenstam

Wallenstam har glädjen att välkomna skobutiken Kavat till större lokalytor i centrala Göteborg i mars månad. De dubblerar nästan sin butiksyta i och med flytten och tillförhyrningen på Korsgatan 6.

– Vi tror stenhårt på Innerstaden, brinner för den utveckling som vi skapar tillsammans med våra hyresgäster och älskar de härliga kvarteren i hjärtat av Göteborg. Dessutom är vi så klart riktigt stolta och glada över att ge våra hyresgäster förutsättningar att fortsätta utvecklas hos oss, säger Anders Forsling, kundchef kommersiellt för Wallenstam i Göteborg.

På Korsgatan 6 växlar Kavat upp sin närvaro med en större butik på totalt 109 kvadratmeter som öppnas framåt vårkanten. Kavat grundades 1945 av Ragnar Karlsson. Idag verkar den fjärde generationen i familjeföretaget. Skorna tillverkas på egen skofabrik och de tror starkt på att sälja skor med tydligt ursprung.

– Korsgatan ligger centralt och har sedan vi öppnade 2014 blivit ett viktigt stråk i den förändring vi ser sker i Göteborg. Det kommer att bli tydligare när pandemin blåst över. Vi tror starkt på att bygga ihop online med fysiskt och detta blir också startskottet för en omni-lösning samtidigt som vi kan visa på våra cirkulära koncept som är viktig del i vårt varumärke. Den nya butiken kommer dessutom att husera ett litet skomakeri är det tänkt, säger Magnus Ericson, vd på Kavat.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB, tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38
Magnus Ericson, vd Kavat, tel. 0708-13 33 67

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm, och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 56 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 10 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.