Kungsholmsporten finalist i Årets Stockholmsbyggnad

Wallenstams nybyggnation Kungsholmsporten är en av 10 finalister i Stockholm stads tävling Årets Stockholmsbyggnad 2012.

Finalisterna har valts ut av en jury och nu ska allmänheten rösta fram sin favoritbyggnad bland de hus i Stockholm stad som har färdigställts under 2011.

Projektet Kungsholmsporten består av två hyresrättsfastigheter; Förtjusningen 1 och Glädjen 1. Det är Förtjusningen, som färdigställdes 2011, som är med i tävlingen.

- Det känns fantastiskt roligt att Kungsholmporten är finalist i tävlingen! Detta ansågs från början som en helt omöjlig plats att bygga på - men nu har vi bevisat att det går och att det dessutom blev riktigt bra, säger Per Persson projektledare för Kungsholmporten.

De två tornen står nu som en välkomnande entré till Kungsholmen. Alla lägenheter är fullt uthyrda intresset har varit enormt.

- Många var förvånade att vi byggde hyresrätter på en sådan spektakulär och attraktiv plats, men det är kärnan i vår verksamhet och vi försöker bygga hyresrätter där det går, säger vd Hans Wallenstam.

Omröstningen pågår på Stockholms stads hemsida fram till lördag den 22 april.

För ytterligare information:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00, 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 26 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och cirka 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,2 miljon kvm vilket ger cirka 1,5 miljarder kronor i hyror. Wallenstam satsar även på produktion av förnybar energi med målet att bli självförsörjande. Bolagets B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984.

.

Taggar: