Minskning av egna aktier till under 5 procent

Wallenstam AB (publ) minskar sitt innehav av egna aktier under gränsen 5 procent av samtliga aktier i bolaget.

Wallenstam minskade per den 19 november 2008 det totala antalet aktier i bolaget med 3 000 000 B-aktier från totalt 62 000 000 aktier till totalt 59 000 000 aktier. Minskningen har skett genom indragning utan återbetalning av 3 000 000 egna B-aktier. Wallenstams innehav av egna aktier går därmed under gränsen 5 procent av samtliga aktier i bolaget.

Bolagets innehav i egna aktier uppgår efter minskningen till 452 348 aktier av serie B. Detta motsvarar 0,8 procent av antalet aktier och 0,4 procent av röstetalet. Det totala antalet aktier i Wallenstam uppgår efter minskningen till 53 250 000 av serie B och 5 750 000 av serie A. En aktie av serie A har 10 röster och en aktie av serie B har 1 röst. Det totala antalet röster i bolaget uppgår efter minskningen till 110 750 000.

Denna information är sådan som Wallenstam AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 november 2008 klockan 09.00.