Modebutikerna satsar på Göteborg

Under våren öppnar ett antal välkända modekedjor nya butiker i Göteborg.  Det blir ett bredare utbud Inom Vallgraven när Lexington, Hope och Fred Perry öppnar nya butiker. Dessutom förstärker Oscar Jacobsson sin närvaro i Göteborg och öppnar sin första Sverigebutik för deras märke Sartorial Leisure.

– Vi är glada att välkomna en mängd kända och populära varumärken till våra lokaler i Göteborgs innerstad. Just i vår är det en god mix av märken och inriktningar som flyttar in. Det är extra roligt att många väljer att satsa på Göteborg. Hope och Sartorial Leisure öppnar sina första flagshipbutiker här säger Thomas Dahl, vice vd på Wallenstam.

Senast i mitten på april kommer Lexington att vara på plats på Södra Larmgatan, Hope på Korsgatan och Sartorial Leisure i Viktoriapassagen. Fred Perry öppnade sin butik på Södra Larmgatan redan i februari. Förutom dessa butiker märks också Human Scales som flyttar in på Avenyn och Milk & Honey som flyttar till större lokaler på Vallgatan.

– För oss är det viktigt att både Avenyn och innerstaden kan erbjuda ett attraktivt shoppingutbud, därför jobbar vi aktivt med att hitta varierade och spännande butiker, vårens nyöppningar kännetecknas till stor del av ny svensk design säger Thomas Dahl vice vd på Wallenstam

Förutom nya modebutiker kommer flertalet nya restauranger slå upp sina portar i området runt Avenyn och innerstaden under våren.

Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 0705-17 11 38
Thomas Dahl, vice vd Wallenstam AB (publ) tel. 0705-17 11 42

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 29 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 8 700 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,1 miljon kvm. Wallenstam är också självförsörjande på förnybar energi med drygt 50 egna vind- och vattenkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq OMX Stockholm sedan 1984.