Nya mat- och restaurangupplevelser för Göteborgarna i vår

Mexikanskt/Koreanskt, kvalitetshamburgare, italienskt och deli är några av de nya smakupplevelser som kommer att erbjudas Göteborgarna under våren. Ett antal nya restauranger och matkoncept öppnar från mars och framåt i Wallenstams lokaler runt Avenyn och innerstaden.

–  Vi välkomnar ett antal nya och spännande restauranger till våra lokaler under våren. Det är roligt att bidra till ett varierat och smakrikt utbud i innerstaden, något vi tycker är viktigt för att skapa en levande och attraktiv innerstad både för Göteborgarna och våra besökare säger Thomas Dahl, vice vd på Wallenstam.

I början på april öppnar Liebling på Kungsportsplatsen, en mix av restaurang och deli som kommer att hålla öppet 20 timmar per dygn och servera frukost, lunch och middag. I Rosenlund har Market öppnat, en restaurang med mexikansk/koreansk inriktning och på Storgatan kommer Stockyard att erbjuda kvalitetshamburgare.

Förutom dessa restauranger pågår en omfattande renovering av La Gondola på Avenyn som i mars öppnar upp en ny rustik och urban Trattoria

Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 0705-17 11 38
Thomas Dahl, vice vd Wallenstam AB (publ) tel. 0705-17 11 42

Bilder för fri publicering:
www.wallenstam.se/bilder

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 29 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 8 700 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,1 miljon kvm. Wallenstam är också självförsörjande på förnybar energi med drygt 50 egna vind- och vattenkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq OMX Stockholm sedan 1984.