Nytt antal aktier och röster i Wallenstam AB

Till följd av att den aktiesplit som årsstämman 2022 beslutade om nu har genomförts, har antalet aktier och röster i Wallenstam AB (publ) ändrats.

Det totala antalet aktier i Wallenstam AB (publ) uppgår per den 31 maj 2022, den sista handelsdagen i månaden, till 660 000 000, varav 69 000 000 A-aktier och 591 000 000 B-aktier, motsvarande totalt 1 281 000 000 röster. Aktiekapitalet är oförändrat och uppgår till 165 000 000 SEK.

Wallenstam innehar per den 31 maj 2022 inga egna aktier.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Susann Linde, CFO och IR-ansvarig Wallenstam AB, 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 34

Denna information är sådan som Wallenstam är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 maj 2022 kl. 17:30 CEST.

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 64 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 11 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar elenergi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.