Populära BABAS Burger till Umami Park

Stockholmsregionens nya dynamiska område Umami Park i Hallonbergen, Sundbyberg fortsätter att utvecklas i högt tempo. På Umami torg, mitt i hjärtat av området öppnar BABAS Burger en helt ny restaurangenhet i början av nästa år. BABAS blev snabbt ett namn på kartan över Stockholms mest omtalade hamburgerställen när de öppnade i Högdalen 2016. Idag finns de med 17 olika restaurangenheter runt om i landet.

– Vi ser väldigt mycket fram emot vår öppning här och vill med vår närvaro bidra till ett härligt och livfullt område. Vi drivs av viljan att skapa en plats där alla ska känna sig hemma och trygga i en positiv och inkluderande förortskultur, säger Ninos Basho marknadsansvarig och en av delägarna till BABAS Burger.

Kärleken till mat och hiphop-kultur möts på BABAS. Samarbeten med flera av Sveriges största hiphop-stjärnor och nya stjärnkockar har bidragit till framgångarna. Verksamheten finns just nu på 12 olika platser runt om i Stockholm samt Örebro, Mölndal, Karlstad, Norrköping & Linköping.

– Vi är väldigt glada att välkomna BABAS Burger till Umami Park, deras etablering blir ett fint tillskott till området och kommer att ge ett mervärde till alla som bor och arbetar här, säger Malin Kernby, Kundchef kommersiellt Stockholm/Uppsala på Wallenstam.

I Umami Park har hittills tre av totalt sex nya bostadskvarter vuxit fram tillsammans med ett totalrenoverat modernt centralkvarter med kommersiella ytor. Hela området utvecklas med fokus på att människor ska trivas, mötas och arbeta. Närheten till tunnelbanan, Stockholm city, Solna och Kista är oslagbar, samtidigt finns Arlanda och Bromma flygplats på bekvämt avstånd. Fullt utbyggt omfattar Umami Park cirka 800 nya lägenheter, nya fina ytor för restauranger, butiker, service och kontor.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ), tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38, elisabeth.vansvik@wallenstam.se

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 64 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 11 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.