Skultuna slår upp dörrarna i kvarteret Victoria i Göteborg

Lagom till årets julhandel öppnar Skultuna en butik i Göteborg. En medveten butiksetablering som kommer att erbjuda mässingsdesign av högsta kvalitet på Södra Larmgatan 14 i kvarteret Victoria.

– Vi har länge letat efter rätt läge och lokal i Göteborg och ser mycket fram emot att inom kort öppna i kvarteret Victoria. Nu bygger vi om lite för att inom kort erbjuda göteborgarna en butik med tidlös mässingsdesign framtagen av ledande internationella designers runt om i världen, säger Ofelia Klerk Kurpátow, butiksutvecklingsansvarig på Skultuna.

Vi ser mycket fram emot Skultunas etablering i kvarteret Victoria. De står för genuin kvalitet, äkthet och en unikitet, vilket gör att de passar väldigt bra med våra övriga verksamheter i området, säger Marina Fritsche, vice vd på Wallenstam.

Skultuna Messingsbruk grundades år 1607 av kung Karl IX och är idag ett av de äldsta företagen i världen. I över 400 år har Skultuna skapat föremål av högsta kvalitet och är fortfarande hovleverantörer till det svenska kungahuset.

Kvarteret Victoria i Göteborg, som blir en helt ny butiksetablering för Skultuna, består av Victoriapassagen, Victoriagården och delar av Södra Larmgatan, Vallgatan, Korsgatan och Västra Hamngatan i Göteborg.

För ytterligare information och bilder:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

www.wallenstam.se/bilder

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm, och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 55 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 10 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.